Valdemarsro https://www.valdemarsro.dk/smaa-glimt-38/

Små glimt

malaysia_food

– Vores sidste måltid på Langkawi, Malaysisk mad på Privilige Restaurant –

Vi havde egentlig tænkt os at være på Langkawi i mindst en uge. Måske to uger, faktisk …

To dejlige uger med strandliv, solskin, badeferie ved stranden og bare ren hygge og afslapning, for derefter at nå forbi Penang, Cameron Highlands og Kuala Lumpur inden vi rejser hjem til foråret i Danmark.

Men. De planer måtte vi pludselig vende op og ned på. Vi har været ret obs på at tjekke lokale og nationale helligdage, for ikke pludselig at stå uden hotel, transportmuligheder eller den slags. En stor del af Malaysia fejrer også Arbejdernes internationale kampdag den 1. maj, men det tænkte vi nu ikke nærmere over. Ikke som en dag, med indflydelse på vores ferie i alle tilfælde. Da vi ankom til vores hotel på Langkawi i slutningen af april og spurgte på værelser, nævnte vi at vi måske ville blive fra 3-10 dage – det vidste vi ikke endnu. Helt fint, var meldingen; “Vi booker jer ind i 4 dage og så siger I bare til”.
Det er lavsæson for turisme i Asien og vi fik en god pris og var glade … Indtil dagen før den 1 maj, da vi ville forlænge opholdet og alt var booket.

Ikke bare på vores hotel. Alt på Langkawi var booket!

Tilsyneladende tager rigtig, rigtig mange malajer til Langkawi 1. maj. Eller til Penang, så det var heller ikke en mulighed. Penang var også helt booket op. Heldigvis kunne vi få flybilletter og et hotel i Kuala Lumpur, så nu er rejseruten lige lagt lidt om, Langkawi blev en lille smuttur på rejsen i stedet for en længere oplevelse og vi har fået et par ekstra dage her i Malaysias hovedstad, inden vi fortsætter mod Penang og Cameron Highlands.

Kuala Lumpur er ret fin og en dejlig by at opleve igen. Hyggelig, kaotisk, cool og med en skøn blanding af kultur, nationaliteter, religioner, shoppingcentre, gademarkeder, skyskrabere og gamle historiske bygninger – meget mere om det i et kommende indlæg.

monkey

–Det er stadig skægt at kigge op i træerne og spotte sådan en type –

regn_langkawi

10 kommentarer
  • Mette Maj Krag skrev:
    4. maj 2015 kl. 14:28

Når I kommer til Penang, må I endelig huske at tage forbi China House. Det er en skøn restaurant/cafe, indrettet med masser af hyggelige rum og spændende små kroge, der serverer lækker mad, et overdådigt udvalgt af kager, god kaffe og papir og tusser på bordene til børn og voksne. Hele området omkring er også et besøg værd med sin overflod af street art. Og little India i nærheden summer også af liv.

Fortsat god rejse til jer :-)

4. maj 2015 kl. 15:35

Tusind tak for tips, det kommer straks på listen og det vil vi glæde os til at opleve :)

• Maja skrev:
    4. maj 2015 kl. 18:32

Hej Ann-Christine :-)

Jeg vil først og fremmest lige sige tak fordi, at vi som læsere må følge din og din families fantastiske rejse!
    Mit spørgsmål har ikke så meget med selve indlægget at gøre, men da jeg så billedet af aben, som I spottede oppe i træet, så tænker jeg på, om I også har set noget til slanger i løbet af jeres tur?
    Jeg skal selv til Malaysia om et par måneder, og slanger er ikke ligefrem mit favouritdyr .. Så bare af ren og skær nysgerrighed kunne jeg godt tænke mig at høre om det er noget som I har stiftet beskendtskab med ;)

Maja

6. maj 2015 kl. 16:51

Hej Maja,
      Tusind tak for din hilsen og hvor lyder det skønt med en rejse til Malaysia snart.
      Vi har heldigvis (!) ikke set hverken slanger eller klamme edderkopper her i landet. Har kun set to slanger på rejsen og det var i Thailand og en på vejen på Bali.
      Rigtig god rejse :)

• Tulip skrev:
    4. maj 2015 kl. 21:52

Hvor er det pudsigt at de holder den samme 1. maj som os, det havde jeg ikke lige forestillet mig. Godt at I er impulsive og rejser videre dertil hvor rejsen bringer jer. Sikke søde små spøgelser i deres regnslag :)

6. maj 2015 kl. 16:52

Det kom også helt bag på os :)

• Ulla skrev:
    4. maj 2015 kl. 23:23

Trist, at jeres rejse snart er slut. Det har været fantastisk at følge med på sidelinien. Ikke mindst de vildt gode billeder du tager. Fortsat god ferie.
    Hilsen Ulla

6. maj 2015 kl. 16:53

Tusind tak, Ulla :) Det er jeg glad for at høre
      Vi glæder os nu også til snart at komme hjem til en god hverdag :)

• Rikke Friis Assentoft skrev:
    9. august 2016 kl. 08:28

Hej Ann-Christine,

Ville ultra kort høre hvor I boede på Langkawi. Vi står og skal finde overnatning til to familier (4 voksne og 4 børn).
    Håber du vil dele jeres erfaringer med os, da vi intet kender til Langkawi.