Valdemarsro https://www.valdemarsro.dk/baden-baden/

Baden-baden

Baden-Baden Tyskland

Med et besøg i Baden-Baden er det næsten et must at sætte mindst en time af til te og kage (eller endnu bedre til Afternoon Tea) hos Cafe Koenig. Ikke nok med at kagerne er gode, teen er god, så er omgivelserne så fine og der er ingen tvivl om, at her de fine damer drikker deres te – med fine hatte på, høje stiletter og dyre prangende smykker.

På vores ferie i Sydtyskland, tog vi på en endagstur til byen Baden-Baden, som var noget af et modspil til de fine gamle byer vi gæstede på vores rejse. Meget mere prangende, flere dyre butikker, anden byggestil (også en virkelig smuk by, bare helt anderledes end fx Celle, Weinheim og Heidelberg)

Baden-Baden er særligt kendt for sine mange kurbade med egen kildevand, og derudover shopping og gode spisesteder.
Vi var i Baden-Baden på en søndag og butikkerne var lukket, men vi gik en lang tur rundt i gaderne i det varme solskinsvejr og det var faktisk lidt i øjefaldende at gennemsnitsalderen hos turisterne og de besøgende på fortovscafeerne stort set alle omkring eller over pensionsalderen. Og selv om det ikke var sandsynligt ift byens geografiske placering – så havde vi hele tiden en fornemmelse af at være havnet midt i klientellet fra et luksuriøst krydstogtskib.

Baden-Baden Tyskland

Det er en helt anderledes by end de andre vi besøgte på vores ferie, men er vi på de kanter igen på et andet tidspunkt – så kunne jeg godt tænke mig at prøve en dag i et af de fine kurbade. Kunne godt forestille mig at det er ret lækkert! Baden-Baden Tyskland Baden-Baden Tyskland Baden-Baden Tyskland Baden-Baden Tyskland Baden-Baden Tyskland

8 kommentarer
  • Ditte skrev:
    1. august 2016 kl. 10:36

Min mand og jeg var også et par dage i Baden Baden sidste sommer og selvom der er mange pensionister i byen er der altså masser at lave hvis man er i 30’erne også :-) Vi besøgte det gamle kurbar (uden tøj, gys!) og vandrede i bjergene og skovene lige udenfor byen.Der var fine bjergbaner/svævebaner man kunne tage til toppen og så gå ned. Er sikker på det også ville være et hit med børn. Synes også der var mange fine spisesteder i byen – vi prøvede også Cafe König og fandt et hyggeligt sted med fantastiske flamkuchen om aftenen.
    Tyskland er virkelig undervurderet som feriedestination – kan også anbefale Harzen….selv om det lugter af gamle damer på bustur. Der er utrolig smukt og med masser af udendørsaktiviteter for både børn og voksne.

2. august 2016 kl. 10:28

Ej, hvor er jeg glad for at du biddrager med jeres skønne oplevelser fra byen – for vi var der jo ikke så længe, så nåede ikke så meget.
      Tusind tak for dine gode tips og for at dele
      Kh AC

• Anne skrev:
    1. august 2016 kl. 16:58

Jeg bor ikke langt fra Baden Baden.

Kan godt forstä tanken med de mange mennesker af den aeldre generation.
    Der findes meget elegantes i Baden Baden. Ogsaa meget son er ikke til at betale.
    jeg tror, i andre “kurorte” ser det ligeledes ud.

Ud fra jeres billeder, var det en varm og solrig dag. Der har den unge generation nok vaeret i en af de friluftsbader, som findes rundt omkring.

Haaber at I kom op i höjderne udenfor Baden Baden.
    Ved Mummelsee, söen der ligger paa omkring 1000 meter, har man den vildeste udsigt baade den ene og andre vej.

2. august 2016 kl. 10:34

Tusind tak for din hilsen – og det giver da god mening hvis børnefamilier og den lidt yngre generation har søgt mod friluftsbade den dag – for der var virkelig varmt og solrigt den dag.
      Vi besøgte Mummelsee et par dage senere, da vi boede i Sachbackwalden – fantastisk udsigt fra de smukke snoede veje :)

• Heidi Kokborg skrev:
    1. august 2016 kl. 17:29

Hvor ser Baden-Baden altså også bare hyggelig ud. Jeg anede slet ikke, at Sydtyskland har så mange charmende byer :)

2. august 2016 kl. 10:39

Der er så meget hyggeligt at opleve på disse kanter, så det kan varmt anbefales :)

• Tobias skrev:
    18. marts 2017 kl. 09:23

Jeg elsker den by. Er lige kommet hjem derfra. Min kone og jeg kommer der gerne et par gange om året, hvis vi kan komme til det. I sidste weekend kørte rundt i Schwarzwald og oplevede den smukke natur og tog en udflugt på Badens Vin-rute. Der er så meget smukt at se og opleve. Inden for en time kom vi både forbi bjergtoppe med sne, vinmarker og Strasbourgs menneskemylder…

20. marts 2017 kl. 12:23

Badens vinrute … det kunne jeg også snildt overtale nogen herhjemme til at tage med på.
      Det er virkelig et særligt fint område i den del af Tyskland.