Valdemarsro https://www.valdemarsro.dk/ferieoplevelser/

Ferieoplevelser – Sofiero i Sverige og på Fanø

smuk-udsigt

Det har været nogle helt og adeles pragtfulde dage. Ikke mindst har vejret virkelig været det skønneste sommervejr. Vi er  fyldt op med dejlige oplevelser, fra øst til vest.

Vores forlængede weekend startede med et besøg ved Sofiero i Sverige. Vi har i nogle år talt om at tage op og se de smukke rhododendroner, men det er aldrig blevet til noget før nu.

Det er meget imponerende. En kæmpe park med smukke blomster overalt, små tætte stier der lokker med oplevelser, rislende bække, skyggefulde steder og endnu flere smukke blomster.

Flere meter høje rhododendronbuske, fyldt med smukke blomster i hvide, rosa, stærk pink, lilla, orange og gule nuancer. Nogle var afblomstret og andre stod på spring, de fleste stod i deres allersmukkeste.

Ud over rhododendron var der orangeri, krydderurter, roser, stauder og mange, mange smukke blomster og planter at kigge på, nyde og dufte til.

Her var virkelig inspiration at hente for en ægte havenørd, -og jeg drømte om bede, espalier med roser, havebænke i luftig skygge af er træ, -og måske jeg også kunne få plads til en labyrint i min næste have… det kunne da være cool.

Vi nød udsigten ud over Øresund, mens vi spiste vores frokost.

Dagen efter tog vi helt over til det vestlige Danmark. Til Fanø, hvor vi har nydt stranden, de smukke omgivelser, hinanden, solen og vandet -ja vi var i vandet. To gange!

På Fanø mistede vi vores kamera den første aften. Vi glemte det simpelthen på den cafe, hvor vi spiste vores aftensmad. Solstik eller noget, måske. Vi opdagede det dagen efter, tidligt om morgenen og fik det igen sent om aftenen, personalet på cafeen havde fundet det. Heldigt. Men ingen billeder fra en pragtfuld dag på det smukke Fanø.

Et billede af den smukke solnedgang, fik vi dog. Mens vi sad på et tæppe i strandkanten, delte en flaske cava og talte om alt mellem himmel og jord.

Det var en pragtfuld ferie, -og den er kun lige startet, jeg har også ferie hele næste uge…

13 kommentarer
  • Johanna skrev:
    8. juni 2008 kl. 22:25

Det lyder som nogle helt igennem skønne dage I har haft. Billeder er i hver fald super gode :)

• 8. juni 2008 kl. 22:43

Johanna,
    Det har virkelig været skønt. Vi har nydt det i fulde drag :-)

• Frøken Solhat skrev:
    8. juni 2008 kl. 23:48

Øh hvor skønt…. er slet ikke misundelig på jeres lige tur over Øresumd ;0) Man kan forstå hvorfra Dronning Ingrid´s haveglæde stammer fra :0)

• Trine skrev:
    9. juni 2008 kl. 06:07

Skønne billeder. Vi har planer om at besøge Sofiero i ferien.
    Godt I fik jeres kamera igen.
    Ønsker dig en god ferie :-)

• All Things Blue skrev:
    9. juni 2008 kl. 06:24

Dejlige billeder. Har tidligere været på Sofiero. Helt overvældende – besøgte I deres butik/planteskole? Oh, dear – det er et farligt sted.
    Hav en dejlig mandag!

• Marianne skrev:
    9. juni 2008 kl. 08:07

Det er vist lige fra den ene ende til den anden. Sofiero der har jeg endnu ikke været, men ønsker det og Fanø er jo bare endnu et af Danmarks skønneste pletter.

• 9. juni 2008 kl. 08:29

Frøken Solhat,
    Det var et pragtfuldt sted, tænk at kunne gå i den have hen over året og se årstidernes forandring.

Trine,
    Tak og det lyder som en pragtfuld ide med at tage derover i din ferie:-)
    Vi var så heldige med det kamera.

All Things Blue,
    “Heldigvis” har jeg kun en altan så der er en stor begrænsning på hvor mange planter jeg kan hive med hjem, havde jeg haft en have, så var det blevet dyrt, meget dyrt :lol:

Marianne,
    Det er virkelige skønne steder begge dele. Nu skal vi vist også lige slappe lige af i byen et par dage :-)

• Mor skrev:
    9. juni 2008 kl. 08:38

Gode oplevelser lige ind på min computerskærm, tak for det :-) Og bare dejligt at i har nydt det. I må være ladet op med god ny energi, tror jeg..

• 9. juni 2008 kl. 08:39

Mor,
    Det er vi, der var virkelig rart :-)

• Madame skrev:
    9. juni 2008 kl. 09:53

Det lyder som skønne oplevelser, I har haft (bortset fra det med kameraet). Og dine smukke billeder understreger, at jeg bare må til Sofiero en dag :-)

• 9. juni 2008 kl. 10:02

Madame,
    Du vil elske det! Det er jeg bare helt sikker på :-)

• Lene skrev:
    11. juni 2008 kl. 12:41

det lyder som en sanseoplevelse af de bedre, både østpå og vestpå :-)