Valdemarsro https://www.valdemarsro.dk/sommerferie-planer_bravo_tours/

Sommerferie

Droemmer-om-KretaHerhjemme bliver der talt en hel del om sommer, strandture, vandrutchebaner, leg og dasen ved poolen i disse dage – ja, og det at skulle flyve med en flyvemaskine.

I næste uge står den på fødselsdagsforberedelser og torsdag fejrer vi Johan og Julie med børnefødselsdag om formiddagen og familiefødselsdagsfest om eftermiddagen – og fredag flyver vi så til Kreta, hvor vi har valgt at bo på Sirios Village. Uhh, hvor vi glæder os til det hele!

Det er første gang Johan og Julie skal prøve at flyve, og ingen af os har været på Kreta, eller har prøvet at rejse All Inklusive tidligere. Jeg er meget spændt på hele All-Inklusive konceptet. Før vi fik børn, har det at tage ud på lækre restauranter og opdage nye skønne steder, altid været næsten halvdelen af fornøjelsen på ferierejser. Vi har ikke rejst så meget siden vi fik Johan og Julie, udover storbysferie i Berlin, så har det været småture rundt i Danmark. Jeg må bare indrømme, at mens børnene er så små, så er det ikke de kulinariske oplevelser og udflugter, vi går efter på ferier, selv om vi alle fire sætter stor pris på lækker mad – det vigtigste er tid sammen, tid til leg og sjove oplevelser. Tanken om at der er sørget for alle måltider, drikkevarer, snacks og is i en hel uge, det er bare virkelig, virkelig tiltrækkende med små børn.

Vi glæder os. Meget!

24 kommentarer
  • Rikke D skrev:
    19. maj 2013 kl. 08:21

Åh, sådan en tur kunne vi også godt bruge. Hvor lækkert for jer – håber det bliver en god oplevelse. Vores første børne-flyvetur sidste år gik rigtig godt – med små gaver og legesager og madpakker undervejs. Og øreværn til den støjfølsomme tre-årlige. :-)

20. maj 2013 kl. 11:15

God ide med overraskelser til flyveturen. Jeg har også shoppet små lækre sager til flyveturen og regner med at pakke deres små fjällräven rygsække med legetøj, små gaver og en smule fredagsslik – det bliver nemlig på flyveren der skal hygges med fredagsslik :)

• Rikke skrev:
    19. maj 2013 kl. 08:22

Wauw! Stort tillykke til jer alle fire, det bliver da for skønt. Vi skal også på vores første chartertur i sommerferien, og udsigten til både flyvetur, pools og mange is fylder rigtig meget herhjemme. Hav en rigtig god dag :)

20. maj 2013 kl. 11:16

Tak, det bliver simpelthen så skønt! -og bare det at gå og glæde sig sammen, det er næsten halvdelen af fornøjelsen :)
      Hvor skal I hen?

• Rikke skrev:
        21. maj 2013 kl. 00:14

Vi skal også til Kreta, men med StarTours :) Så jeg kigger interesseret med og ser, hvad I synes om det dernede!

• 19. maj 2013 kl. 08:59

*Vinke vinke*

Rigtig god tur. Håber det bliver en pragtfuld oplevelse. Tænk at krudtuglerne allerede fylder 4 :-)

20. maj 2013 kl. 11:18

Tak :) Ja, det er virkelig vildt så stærkt det går

• Maria (viamaria.blogspot.dk) skrev:
    19. maj 2013 kl. 09:20

Det lyder vel nok lækkert! Det bliver skønt for jer.
    Vi har rejst med vores ældste(som kun er 4) hvert år til Grækenland, men har aldrig boet på all inclusive hoteller. Det kan sagtens lade sig gøre at spise ude og få gode madoplevelser. Det ene år fandt vi det mest fantastiske lille familiehotel i byen Lindos, med ren gourmetmad. Det var svært at komme derhen da der var taxastrejke, men hotellets ejer sendte bare sin private chauffeur så vi kunne komme frem og tilbage! 2 dage i træk;) Sydpå er de bare mere børnemindede og villige til at hjælpe, selv på finere restauranter. Vi har også lige været i Thailand, nu med to børn, og vi spiste ude hver dag, og thaierne var ellevilde med børn, og aldrig har vi følt os så velkomne.
    Så glæd Jer! Vores ferier handler selvfølgelig også primært om at være sammen og have det sjovt, men maden behøver ikke være ringere af at man har børn med;)
    God tur!

20. maj 2013 kl. 11:26

Ja, det bliver simpelthen så skønt!
      Jeg er helt enig i, at det sagtens kan lade sig gøre at rejse med børn, spise ude og få gode madoplevelser sammen – og jeg håber da virkelig også, at maden er god der, hvor vi skal være. Vi er rigtig glade for at rejse og drømmer om at rejse på forskellige måder med børnene (og vise dem verden), lige nu er en hel uge ved pool, med solskin og maden serveret, det vi har allermest lyst til ;)
      Kh Ann-Christine

• Sandra skrev:
    19. maj 2013 kl. 10:07

Eii hvor fantastisk:)
    Rigtig god tur, der er dejligt på Kreta – og så utrolig flot natur, når man bevæger sig blot lidt uden for de mest turistede steder.
    Overvejer i at tage ud på tur – så kan jeg absolut anbefale Limnoupolis Vandland, det er intet mindre end vidunderligt med børn:)

20. maj 2013 kl. 11:28

Tak for tippet, det vil jeg lige tjekke ud. Jeg ved ikke om vi tager på udflugter – vi plejer at tage det lidt som det kommer når vi rejser, med plads til at være spontane. En tur i vandland, kunne helt sikkert være en mulighed og jeg håber også vi lige får set lidt af Kreta når vi er der :)

• Marina / cand.mor skrev:
    19. maj 2013 kl. 14:31

Hold nu magle for et tilbud! Havde heller ikke taget mig lang tid at sige ja :) Kreta er vildt skøn! Glæder mig til at høre mere om jeres tur. Specielt all inclusive-konceptet. Det kan være, at vi “falder for” samme, når jeg ikke længere kan undvære sol, pool og varme, her mens Daniel er lille.

20. maj 2013 kl. 11:32

Ja, det er da simpelthen så lækkert :) Jeg glæder mig rigtig meget til at teste All-inklusive, tanken om det er bare tiltrækkende med små børn

• Signe/ Copenhagen Kiddo skrev:
    19. maj 2013 kl. 20:08

Det lyder skønt. Jeg glæder mig til at læse om jeres oplevelse. Jeg har været afsted en enkelt gang på All Inclusive efter vi fik børn. Og det var en succes, for når man har et kræsent barn, så er det altså rart, at der er et stort udvalg af mad. Og hvis de ikke har fået spist så meget til et måltid, så kan man altid lige gå hen og hente noget mere. Så på den måde er det jo så nemt, og virkelig afslappende:)

20. maj 2013 kl. 11:37

Hvor er det dejligt at høre at All Inklusive var en succes for jer. Jeg tænker også at det er en god måde at få børnene til at prøve at spise en masse forskelligt og give dem sjove madoplevelser på den måde.

• Signe/ Copenhagen Kiddo skrev:
        20. maj 2013 kl. 16:38

Ja det har du helt ret i :) Vi fik i hvert fald prøvet nogle ting, vi ikke havde prøvet før.

• Annemette skrev:
    19. maj 2013 kl. 22:22

Ej hvor det lyder lækkert! Rigtig god tur, håber i får en fantastisk ferie :-)

20. maj 2013 kl. 11:39

Tusind tak, det håber jeg også :)

• Charlotte den 2. skrev:
    20. maj 2013 kl. 08:56

Jeg glæder mig på jeres vegne – hjertelig tillykke. Er spændt på at høre fra dig fra Kreta.
    Gode ferieønsker
    Charlotte

20. maj 2013 kl. 11:45

Hej Charlotte,
      Tusind tak :) Og jeg glæder mig enormt meget til at blogge fra Kreta
      Kh Ann-Christine

• Heidi skrev:
    20. maj 2013 kl. 09:49

Det lyder helt fantastisk, glæder mig meget til at højreom det – harbselv tvillinger på 4 år, så jeg suger alle gode tips og ideer til mig. God tur!

20. maj 2013 kl. 11:46

Tusind tak, Heidi :) Sådan et par fireårige, det er altså pragtfuldt, ik´

• mor skrev:
    21. maj 2013 kl. 09:25

Det bliver SÅ spændende for jer! Og hvor er det herlige billeder af Johan og Julie, som de sidder dér og forbereder sig på dejlige oplevelser :-)

21. maj 2013 kl. 10:39

Ja, det bliver simpelthen så skønt! Vi glæder os :)