Valdemarsro https://www.valdemarsro.dk/strandhotellet-i-blokhus/

Strandhotellet i Blokhus

Det er en drøm at tage et lille smut væk fra hverdagslivet og opleve et luksuriøst klassisk strandhotel i gennemført fine omgivelser, selvforkælelse, vildt lækker mad og bare rendyrket hygge.

Martin og jeg var inviteret af Blokhus Strandhotel i forrige uge, for at opleve det dejlige sted, med overnatning og middag på det smukke hotel. Johan og Julie blev hentet fra skole af deres bedsteforældre, hvor de skulle overnatte til næste dag og så tog Martin og jeg ellers på hyggetur til det nordjyske. Jeg havde kamera og notesblok med og har sådan glædet mig til at dele den dejlige oplevelse med jer, som på alle måder er meget anbefalelsesværdig.

Strandhotellet emmer af hygge og den charmerende klassiske gamle stil, som et smukt og yderst velbevaret badehotel fra 20´erne.

Men faktisk er Strandhotellet nybygget og åbnede i juli 2017. Et hotel, som adskiller sig positivt og markant fra andre hoteloplevelser, vi har haft. Alt er gennemført indrettet, selv i de allermindste detaljer. Det er ganske imponerende og en sand fornøjelse at gå på opdagelse i og bare nyde de smukke rammer.

Vi blev varmt modtaget i receptionen og fulgt op til vores værelse, hvor vi på turen op til vores værelse, beundrede de høje paneler og de flotte trapper.

Vores værelse var hyggeligt og rummeligt. To altaner, skrivebordshjørne, læsehjørne og smukt badeværelse med både badekar og bruser.

Strandhotellet havde booket en saunahytte til os ved stranden. Efter vi havde pakket vores kufferter ud, så smuttede vi i badetøj, hotellets badekåber og slippers – og gik gennem klitterne mod stranden.

Vinterbadetyper i november måned. Helt skørt og rigtig sjovt!

Vores intentioner var bestemt også gode i forhold til at tage en dukkert … for derefter at varme os i den lækre sauna.

Men hånden på hjertet. Vandet var pivkoldt. Iskoldt og det skar gennem huden helt ind til knoglerne i fusserne, så vi nåede aldrig ud til mere end midt på læggen. Uhhh – det var isende koldt. Men til gengæld var det tophyggeligt at varme sig i saunaen, hvor vi bare slappede af og nød udsigten over Vesterhavet.

Tilbage på Strandhotellet efter en dejlig varm strandtur i november, besluttede vi os for at dase et par timer i wellness afdelingen.

Her er der indrettet med pool, strandsenge, sauna, træningslokale og brusere – alt sammen virkelig lækkert indrettet.

Vi forsynede os med frisk frugt, juice og så lyttede vi til podcasts, læste bøger og magasiner og sludrede inden vi gik op for at tage bad og gøre os klar til middagen.

Middagen blev serveret i Orangeriet denne aften. Både orangeriet og restauranten er virkelig hyggeligt indrettet og vi blev budt varmt velkommen til en hyggelig aften med adskillige fantastiske og veltilberedte gourmetretter med tilhørende vine.

Vi prøvede lidt af hvert og fik et stjernegodt indtryk af niveauet og standarden for restaurantent. Der er simpelthen ikke noget på Strandhotellet, som ikke er gennemført lækkert.

Vores Gourmet Menu denne aften:

• Bretagne østers med sprængt agurk, gåsechips med røget mayo, øllebrød med syrnet fløde
  • Saltet Sild med cremet græskar, vild karse og fermenteret kål
  • Stegt Jomfruhummer, pocheret æggeblomme, brunet smør med Vesterhavs ost og hasselnødder
  • Kalvebrisler med rødbeder og sauce på stegt kyllingeskind
  • Confiteret Gås, med perleløg, trøffel, bouillion og blomsterkarse
  • 5 jyske gårdoste med hybenkompot, pærepure og oliven.
  • En frisk agurkesorbet med krystalliseret hvid chokolade
  • Æblefromage, med æblesorbet, gele og karameliseret hvid chokolade – og pufsukker, yeahh (elsker det!)
  • Marcipanbrød med jordskokkeis – mørk chokolade & citron

Både vine og mad var enestående lækkert.

Alt var ganske simpelt perfekt, vildt lækkert. Vi oplevede at der var en perfekt balance mellem de nytænkte retter, overraskelser og de lidt mere genkendelige retter – gourmet på tårnhøjt niveau.

Efter en enestående madoplevelse var det lækkert at tage trapperne op til vores skønne værelse og lægge os i den gode seng og få en skøn lang nattesøvn.

Næste morgen kunne vi sætte os til det dejlige morgenbord og så var det ellers ved at være tid til så småt at bryde op, pakke vores kufferter og gøre klar til at vende næsen hjem mod Aarhus.

Og så lige slutte af med en kop kaffe på værelset, inden vi tjekkede ud og gik en lang dejlig tur i Blokhus.

Har man lyst til flere oplevelser i nærområdet – og måske en frokost … så kan jeg anbefale at tage et kig på:

• Restaurant Futten, som er lidt en institution i området, med åbent hver dag året rundt, masser af arrangementer og en virkelig god nøddetærte.
  • Børglum Kloster
  • Blokhus Klitplantage
  • Anne Just´s Have – der vil vi gerne hen på et tidspunkt
  • Kunsten i Aalborg

7 kommentarer
  • Anne-Louise skrev:
    29. november 2017 kl. 08:35

Wauv, det ser drøn-lækkert ud! DER ville jeg gerne hen ;0) Tak for dine gode rejsebeskrivelser (blandt andet), det er en sand fornøjelse.

God dag til dig :0)

Mvh Anne-Louise

29. november 2017 kl. 18:36

Det kan virkelig også varmt anbefales – det er nok heller ikke sidste gang vi tager en tur dertil ♡
      Tak for din søde hilsen, det er jeg glad for at høre :)

• Ann skrev:
    29. november 2017 kl. 08:41

Åh, hvor har jeg ventet på, at du skulle skrive det her indlæg om vores helt fantastiske sted heroppe nordpå. Og selvfølgelig specielt om Saunahytten, som er min mands projekt?
    Dejligt med så positive ord om både Blokhus, Strandhotellet og Saunahytten, vi synes jo at alle skal komme herop og opleve det hele?
    Ann?

29. november 2017 kl. 18:39

Hvor er det dejligt at høre, Ann
      ♡ Ja, det er virkelig et særligt og skønt område af Danmark I har deroppe i det nordjyske ved Vesterhavet.
      Har også fornemmelsen af at der sker så mange gode initiativer og skønne tiltag – er i hvertfald meget imponeret over Strandhotellet (og synes saunahytten er et super fint projekt, som er rigtig sjov til familiearrangementer, julefrokoster mv)
      Dejlig dag til dig

• Emma skrev:
    29. november 2017 kl. 18:26

Hvor ser det fantastisk ud! Det er lige mig og jeg overvejer om det ikke vil være en rigtig fin ide til min kæreste med et romantisk ophold i julegave ;-)

29. november 2017 kl. 18:52

Jeg synes det lyder som en virkelig genial julegave ♡ Oplevelsesgaver er så skønne :)

• Emma skrev:
      29. november 2017 kl. 18:27

Altså han ønsker sig mest lidt kedelige praktiske ting og så kunne jeg jo give ham to gaver. En han ønsker sig og en vi kan nyde sammen. Genialt!!!